انجمن MDH

انجمن MDH

انجمن شخصی مجازی MDH
انجمن MDH

انجمن MDH

انجمن شخصی مجازی MDH

عرضه ال سی دی های مجهز به ماهواره

بازار تلویزیون، با اشاره به فروش تلویزیون‌های ماهواره‌ای در بازار گفت: از سال ۲۰۱۳ شرکت کره‌ای ال جی در تولید تلویزیون‌های خود سیستم ریسیور (دریافت کننده) ماهواره را نیز اضافه کرده و همچنین از سال ۲۰۱۴ قرار است، تمام تولیدات تلویزیون شرکت سامسونگ نیز به سیستم ریسیور ماهواره مجهز شود.


وی توضیح داد :   با این تلویزیون‌ها بدون نیاز به ریسیور ماهواره مجزا، امکان دریافت سیگنال‌‌های ماهواره فراهم است. این فعال بازار تلویزیون گفت: طبق قوانین ایران ورود ریسیور ماهواره به ایران ممنوع است و از این رو کالاهایی که به صورت قانونی و از گمرک وارد می‌شوند، به سفارش ایران تولید شدند و کارخانه تولید کننده سخت‌افزار دریافت سیگنال ماهواره‌ را از آنها برداشته است. وی اضافه کرد: اما با توجه به عرضه این تکنولوژی، هم‌اکنون تلویزیون‌هایی که به صورت قاچاق از بانه و شیراز وارد کشور می‌شوند، با قابلیت ریسیور ماهواره در بازار به فروش می‌رسند.

گفتنی اینکه، این ریسیورها، همچون ریسیورهای قدیمی، برای دریافت سیگنالهای شبکه‌های تلویزیونی به آنتن (دیش) نیاز دارند اما برخی فعالان این حوزه می‌گویند شرکت‌های سازنده ریسیورهای ماهواره در حال تست تکنولوژی جدیدی هستند که با آنتن‌های معمولی نیز بتوان سیگنال‌های ارسالی از ماهواره را به ریسیورهای خانگی و سپس تلویزیون منتقل نمود که در این صورت دیش‌ها نیز برای دریافت تصویر کانالهای ماهواره‌ای حذف خواهند شد. گفته می‌شود، این تکنولوژی نهایتا تا دو - سه سال آینده عملیاتی شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.